Gyermekek-nőjünk fel hozzájuk!

A blog keretein belül a gyermekek védelméről, az érdekeik képviseletéről, az őket védő jogszabályok érvényesüléséről, a területen tevékenykedők gyakorlati tapasztalatairól, felmerülő kérdésekről, javaslatokról, tapasztalatokról szeretnék írni és véleményeket is várok természetesen. Várom a gyermekek, gyermekvédelemben dolgozók és "kivülállók" építő jellegű hozzászólásait.

Friss topikok

  • Echmea: Köszi, olvasgass, ígérem hamarosan újítok! (2008.10.12. 19:02) Kezdőhang...
  • nelli: A videók nagyon hasznosak, olvasni és beszélgetni ma már úgysem divat. Remélhetőleg sokan megnézik... (2008.06.11. 19:40) Tegyünk értük...
  • Cila: hurrikan! Örülök,hogy így állsz a kérdéshez, kár,hogy kevés a hozzád hasonló vezető!! Amit minden... (2008.05.18. 17:48) Kiégés
  • bico: Nem könnyű mindig azt választani, amit tudunk, hogy válaszatni kellene. Kerülhet az ember olyan él... (2008.05.05. 11:32) Az abortusz
  • Echmea: Pszichológus segítségét kérjétek, de ne csak a gyermeknek, nem egyszerű a kamaszkor még vérszerint... (2008.04.26. 08:59) Örökbefogadás

Linkblog

Kényes téma- vállaljuk fel

2008.03.14. 09:52 - Echmea

A gyermekvédelmi törvény a gyermekek érdekeit tekinti mindenek felettinek, de mennyiben teljesülnek a leírtak?

A személyes felelősségvállalás egy kényes és szinte nem létezőnek tekinthető fogalom...

Születhetnek döntések, melyek a gyermek érdekeit sértik,-ha nem is a döntés pillanatában -pl. szétválaszthatunk testvéreket, mert esetleg éppen viaskodnak, haragszanak egymásra, vagy éppen kivetítik problémáikat testvérükre. Azt már szégyenkezve, de leírom, hogy esetleg férőhely hiányában is megteheti ezt az illetékes. Különleges és speciális ellátást igénylő gyermekek és a körülöttük élők helyzetét is említhetem, a bántalmazottakat ...De!

Telik, múlik az idő... milyen hatással vannak ezek a döntések a későbbi személyiségfejlődésre, önálló életre, majdani ill. "régi" családra, kapcsolatokra?

A döntéshozók vállalnák-e a személyes felelősséget, amikor a döntések következményei beérnek? Ugyanezt kérdezem a közvetlen segítőktől is...

Az eddig leírtakon felül,  hogy azért örüljünk is...  végül, de nem utolsó sorban megemlítem azokat is, akik érettségiző, egyetemre járó, illetve csak "egyszerűen" a lehető legegészségesebb / testileg és lelkileg/ gyermeket nevelik a rájuk bízottakból, ill. a lehető legjobb körülményeket biztosítják...azért akad szerencsére ilyen is. Ők azt hiszem ismerik a felelősségvállalás titkát.

 

 

Beszélgessünk...         

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr31380394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kozonithy 2008.03.14. 10:59:41

Kedves Echmea!

Olyan véletlen az egybeesés. Már van egy honlapom, ahol nem a gyermekvédelem a fő téma, de mivel majd valamikor abban szeretnék dolgozni, csináltam egy "gyermekvédelmi hírek" részt is rajta. (amúgy egy gyermekotthonban szoktam önkénteskedni, arról szól a honlap) De úgy gondoltam, többet érne az egész, ha lenne egy honlapom, ami ezeket összegyűjti, de legalábbis a fontosakat belőle. Gondoltam, hogy egy blog jó lesz erre, de a biztonság kedvéért beírtam a Google-be, hogy létezik-e már "gyermekvédelmi blog" - és láss csodát, éppen a napokban nyitottad meg. Ha nem tetted volna, én nyitottam volna meg :) pont ugyanitt, ugyanezzel a névvel... - csak attól tartottam volna mindig is, hogy egy idő után nem lett volna rá időm. Ha gondolod, szívesen segítek a szerkesztésben egy-egy fontosabb, érdekesebb hírrel, amit a neten találok.

Az oldal, amiről beszéltem:
www.szovata.gportal.hu

Maguk a gy.védelmi hírek:
gportal.hu/gindex.php?pg=20711960
(itt azért elég sok féle hír van, nem tennék be mindent, csak ami lényeges, vagy kommentekben jól megvitatható.)

Persze, csak ha egyezik az elképzelésieddel.
További jó munkát itt. Én biztos, hogy rendszeres olvasód leszek! :)
A címem: kozonithy@gmail.com

Üdv! Gyorgyovich Miklós

Echmea 2008.03.14. 11:48:42

Köszönöm és várom a híreket, hozzászólásokat. Várom a javaslatod, mind szakmai, mind szerkesztési témában, mert az utóbbiban teljesen kezdő vagyok .Igyekszem olyan témákat felvetni, amit gyakorlati szempontból fontosnak tartok, mert elmélkedni már oly sokan tudnak...de persze azt is lehet.
De leginkább az a célom, hogy olyan problémák, vélemények kerüljenek felszínre, ami nyomasztja, mozgatja, építi a gyermekvédelemben dolgozókat, élőket, érdeklődőket.
Beszélgessünk és segítsünk!
Örülök.

Kozonithy 2008.03.14. 13:05:43

Igen, alapvetően én is gyakorlati ember vagyok. Sajnos egyelőre csak egyetemista vagyok (szociológia szak), és ezért még csak önkéntesként tudok beszállni a gyermekvédelembe, és nagyon nincs rálátásom a konkrét, mindennapos munkára. Önkéntesként inkább a szép, a gyerekek szeretete jut nekem több, habár mindez persze verejtékkel is jár.

Azt hiszem, az lehetne egy elsődleges szempont, hogy a területen dolgozók segítségével összeszedjük a gy.védelem megoldásra váró problémáit, pontokba szedjük őket, fontossági sorrendbe tesszük őket, és ezekről beszélgetünk.

De ez csak egy kósza tipp.

Echmea 2008.03.14. 13:17:56

Rendben, akár kezdhetjük is...

Kozonithy 2008.03.14. 15:09:22

Oké, mi legyen a módszertan? :)

Amúgy Te is a területen dolgozol? Ha igen, mivel konkrétan?

Echmea 2008.03.14. 15:32:54

Gyermekvédelmi szakellátás- módszertani tanácsadó.
Tehát a módszertan... a fontossági sorrend szerintem is elsődleges, de mivel nem kevés a probléma, csoportosítani kellene... alapellátás / ha lesz érdeklődés/ -szakellátás és ezeken belül. pl. gyermekotthon /lakásotthon/, nevelőszülő, örökbefogadás...stb.pl .szakellátás területén-ez is lehetne egy változat.
De!
Eddig lakásotthoni problémák bukkantak elő, különleges, speciális szükséglet elsősorban, azt hiszem ez a két téma versenyezni fog a dobogóért...

Kozonithy 2008.03.16. 10:06:39

Bocs, hogy eddig nem írtam, nem nagyon voltam.

A problémákat sajnos - ott dolgozás hiányában - abszolút nem látom át. Az erdélyi rendszert egy minimálisan, de a magyar gy.védelemben még nem "tevékenykedtem", tehát nem ismerem a problémáit sem. Viszont nagyon érdekel, hogy Ti milyen problémákat láttok benne.

rozi 2008.04.11. 10:47:18

Nagyon teteszik a blog, végre valaki őszintén is mer nyilatkozni. Javaslom a gyermekbántalmazást is témaként, tudok majd mit hozzászólni.


süti beállítások módosítása